Followers

Monday 5 December 2011

HDR SMK Madai

          HDR....so what is HDR really??? i dont wanna discuss here since there's a lot of information all readers can search..sebab aku sendiri sbnarnya sangat newbie dengan HDR ni..tapi apa yang aku boleh beritahu HDR ni atau nama panjangnya High Dynamic Range ni merupakan salah satu lagi cabang fotografi. HDR ni buat gambar seolah-olah hidup, seolah-olah real, dengan detail yang sangat baik..

       oh ya, aku sendiri sangat newbie dalam bab2 HDR ni, so otai2 semua tolonglah beri galakan dan kritikan pedas ye..hehe..actually dah dekat 2bulan jugak aku belajar wat HDR ni tapi selalunya gagal la nak hasilkan.. but this day, aku berkesempatan untuk shoot gambar sekolah yang begitu indah tersergam di Madai, Kunak Sabah iaitu SMK Madai.  Sekolah ini begitu canik...so aku terfikir untuk shoot dalam HDR, so nilah hasilnya..silalah tengok ye...(^_______^)

Canon EOS 550D
Sigma 18-200
Tripod
waktu : 5.15 ptg - 6.45 ptg



Pemandangan dari tengah sekolah, 


Bangunan hadapan SMK Madai


Hall of fame



Landskap kantin sekolah


Padang sekolah dan landskap asrama sekolah
Menuju Kecemerlangan

 Waktu ni aku rasa sangat beruntung kerana langit pada ketika ini sangat cantik dengan sinaran bulan sabit yang mula menaik ke langit...=)

7 comments:

Adynda Nurfarina said...

goog job my baby..really nice

Ibrahim Ismail said...

SubhanALLAH cantiknya ni sikul. Sy mo pi mengajar sana lah.

adrenalina said...

wow...sekolah yang cantek ditambah dgn shot yg menarik!!! mcam bangunan kolej sekolah nih...environment yg bagus utk mengajar dan belajar! =)

Pondok Usang said...

menarik bro ini gambar..

pzulzarien said...

adynda: thanx sis..=)
abg im : jom2 posting sni..tp kami nda bole la .huhu
adrenalina : alhamdullilah sek ni mmg cantik n paling cantik kat pekan Kunak sabah ni..=)
pondok usang : thanx..=)

chayank nara said...

wah. . sungguh cntik skolah ituw. . sapa pnya skola la tuw arh. . ! luv madai ! skolah Q syurga ilmu Q ! haha!

chayank nara said...
This comment has been removed by the author.